Hemma

Eftersom att jag fortfarande är sjukt så stannade jag hemma från skolan idag, jag sov till klockan två och när jag vaknade hade jag ingen feber, och nu känns förkylningen redan mycket bättre, Tummen upp på det!
Smsade med mamma imorse, som föreslog att jag skulle åka hem till Järpen och umgås med min kära familj, självklart tackade jag ja till det och jag tog tåget hem. Väl framme i järpen var det vitt precis överallt, visst det är det i stan också, men här är det betydligt mer med snö, och känner hur julkänslan börjar krypa fram, eller snarare dundra fram inom mig. och det är ju alltid lika mysigt varje år.

I våran familj så hugger vi alltid granen till julafton själva, på våra små egna ställen i stugan, tidigare har det alltid varit mina kusiner, morfar, systrar, morbröder, you name it.. som fixat detta, men i år är det nämligen jag som ska åka ut med en spark och Yxa i vinterkylan och hugga en ståtlig gran som ska pryda upp vardagsrummet! ¨Känner på mig att jag är en riktig klippa på att gå ut i storstövlarna i en meters djupsnö och leta fram en gran. Antagligen lär jag väl ringa morfar efter tio minuter och be honom komma och hjälpa mig med skotern! Närå, det hääär kommer jag att firra.. tro mig.

Nu känner jag lukten av nystekt pankaka samt vispadgrädde! Kommer att skriva ett till inlägg senare ikväll också, härligt med en dator, tro mig.

Hoppas att MODO får sig en vinst ikväll också, DET BEHÖVS VERKLIGEN!!!! så kom igen nu, och spela skiten ur Rögle och vinn tre väl tjänta poäng.
Hörs sen, PUSS / Fernandez

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0