halsfluss

AJ SOM FAN! det var min första tanke när jag vaknade klockan sju imorse, förstod direkt att det var halsfluss, eftersom mina halsmandlar nu var stora som golfbollar!
Så mormor och Morfar ringde runt till lite hälsocentraler här i Östersunds kommun (jag kommer från Åre's) och frågade om jag kunde få en tid, och det fick jag 10.40 prick här i Lugnvik.
Så jag och mormor gick dit, fick en jätte snäll läkare, och behövde bara öppna munnen i tre sekunder eftersom hon direkt kunde se att det då var, halsfluss!

Hon skrev
ut Antibiotika som mormor senare åkte iväg och hämtade, så nu har jag börjat på min tio dagars kur, tre tabletter treee gånger vaaarje dag!

Inte första gången jag har halsfluss, är rädd att det ska komma tillbaka så många gånger att jag måste operera bort mina halsmandlar, ingen som ska få vara inne i min käft och skära, aldrig!

aja, eftersom att jag inte kan prata, äta, eller något som har med munnen att göra får jag sitta här och roa mig framför datorn och telefonen!
Hoppas mina brudar saknade mig idag på skolan också! ;( "Blink blink"

Hörs senare, / Sjukast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0