Jag önskar att någon kunde förstå!

Hur kan du vara så jävla iskall? Hur kan du bara sluta prata med mig, inte ens ge mig en ynka förklaring till varför du gjort som du gjort? Bara för att allting är bra för dig nu så betyder det inte att jag mår bra. Jag vill ha en jävligt bra förklaring och ett FÖRLÅT innan jag kommer att kunna gå vidare. Egentligen fattar jag inte varför jag är ledsen över en människa som du, förstår inte ens hur du kan orka leva med dig själv när du sårat någon annan så mycket, så många gånger. och sedan bara låtsas som om att inget har hänt och försöka ge mig skulden? Du kan inte ens höra efter hur jag mår eller säga sanningen, får dra varje ord ur käften på dig för att du är så jävla självisk och vägrar berätta. Men det är inte du som ligger sömnlös i ett annat land och undrar vad fan du gjort för fel? Undra varför du väljer ett one night stand framför mig som du inte ens ville leva utan för två dygn sedan. Önskar verkligen att DU kunde bry dig och inse vad du faktiskt har gjort. Hur otroligt värdelös du har fått mig att känna mig. Önskar att jag var stark nog att glömma dig och radera dig ur mitt huvud. Önskar jag kunde vara lika idiotisk som dig och flirta lite med en annan och sedan är allt bra igen. Men så är det inte, så funkar inte äkta kärlek. Trodde att det var äkta som du sa, men det var bara lögn. Alltihop, efter nästan två år! Jag vet att allting kommer att slå tillbaka på dig någon dag, nästa gång är det kanske du som ligger förkrossad och har tusen frågor som du inte kommer att få svar på, jag hoppas det. Jag vill att du ska få känna på hur det känns att må så dåligt, så kanske du kan lära dig en läxa. jag vet att du en dag kommer att få smaka på din egna medicin och kanske först DÅ kommer du att inse hur sjukt dåligt jag mått och vilken skit du varit! Tänker inte leta, men jag vet att det finns någon där ute för mig också. En kille som kommer att göra allting för att göra mig lycklig. Någon mognare och som vet vad kärlek är! Den människan kommer jag hålla hårt om. Ibland känner jag mig så korkad som gett dig nya chanser. Varför har jag inte bara lyssnat på de människor jag litar på mest och skitit i dig. Varför gav jag dig en ny chans då jag kände att jag kunde klara mig utan dig? Jag klarade inte av att se dig så ledsen och intalade mig själv att du hade rätt när du sa att vi hör ihop. Du har tydligt bevisat att allting som du sagt och gjort har varit en stor fet lögn! I själva verket har du under hela tiden bara tänkt på ditt eget bästa. Jag vet att det här kommer att bli en sjukt tuff tid för mig, att kanske få se dig med en annan tjej inom en snar framtid får mig att vilja spy. Men jag tänker inte låta dig knäcka eller trycka ner mig mer. Du ska aldrig mer få mig att känna mig så här igen, aldrig någonsin, det ska ingen få göra. Tänker inte falla i skiten en gång till pågrund av dig, aldrig! Nu ska jag försöka att rycka upp mig, det här är en livserfarenhet jag kommer att bära med mig hela livet även om jag helst hade skippat. Men som min kära mor brukar säga, allting ordnar sig tillslut. Och jag antar att det även gäller mig.(fast än att det inte känns så just nu). Nu får jag låta tiden göra sitt och vänta på att min prins ska dyka upp. Så länge blir jag fågelfria Patricia som tänker leva livet fullt ut. Nu kommer nya dörrar att öppnas och bakom dem nya möjligheter. Vet att jag en vacker dag kommer att titta tillbaka och skratta åt dig och ditt patetiska spel. Men just nu är det bara skit. Jag hoppas att morgondagen bjuder på något bättre, måtte vindarna vända. God natt / Patricia Anna Öhrström Fernandez

Kommentarer
Postat av: elin wikman



ingen kille är värd dina tårar patricia! du är stark! :) <3

2009-06-08 @ 08:35:13
URL: http://elinviola.blogg.se/
Postat av: sanna

vilket svin! skit i han, du är värd något mycket bättre!

hoppas ni har det bra på mallis nu tjejer, hälsa linnea! :) <3

2009-06-08 @ 12:46:24
Postat av: anna

<3

2009-06-08 @ 13:26:26
URL: http://annamarielle.blogg.se/
Postat av: saraf

=/ <3

2009-06-08 @ 14:03:11
URL: http://ssarafalgen.blogg.se/
Postat av: t

jag ska pissa på han

2009-06-08 @ 15:12:35
Postat av: eckis

skön jojje

2009-06-08 @ 19:14:48
Postat av: gabriella

hej patricia, ville bara säga att när det känns som tyngst så skall du veta att efter 10-15år framåt så blir det exakt som du själv skriver...allt slår till baka även om man inte tror det..men tro mig.., jag vet för jag har suttit/upplevt samma saker som du nu går igenom.



Inte för att det kanske är ngn tröst för dig men du skall veta att man alltid är värd ngt bättre och det är bara du själv som kan sätta den gränsen både mot andra och mot dig själv.

Så hoppas du ser varje dag som en NY dag, för det hjälper även om man är sårad.

Tiden dämpar allt men klart man inte glömmer allt för det,



kämpa på tjejen och låt INGEN få sätta sig på dig.

En gång är en gång för mycket för det kommer att upprepas ändå så bättre att sörja och livet kan te sig helt anorlunda än vad man tror senare.



BIG HUGGS och hoppas du får en bra vecka ändå,



kraaaaamar från oss alla/gabriella, manne o alex

2009-06-08 @ 23:07:18
Postat av: Helena P

Som sagt, synden straffar sig själv, förr eller senare får han igen det han gjort mot dig. Självklart är du värd någon mycket bättre. Råkade ut för samma sak för några år sedan och fick då höra följande av min kära granne:"Det svider, det kommer att svida rejält, länge också. Men sedan vänder det och när det väl vänder kommer du att se på det med helt andra ögon och då kommer du att må f-n så mycket bättre!" Klart att hon hade rätt. Det kändes fruktansvärt länge, men sedan träffade jag en annan kille som jag fortfarande är tillsammans med och vi har ett bra liv ihop. Idag kan jag inte förstå vad jag såg hos mitt ex. Och alla olyckskorpar som kraxade hade tyvärr rätt. Önskar jag hade lyssnat mera till dem, mina trogna vänner. Jag visste innerst inne att de hade rätt men jag ville väl se något annat, något som slutligen visade sig vara falskhet.



Livet vänder, du kommer att få det mycket bättre. Du har alla förutsättningar att finna både lyckan och kärleken där du befinner dig nu. Bry dig inte om att kräva en förklaring nu. Sanningen kommer alltid fram. Lägg hellre energin på att må så bra som möjligt. Ägna inga tankar åt svinet, han är definitivt inte värd det. Gå ut och upptäck allt spännande som finns och hur roligt du kan ha när du inte jobbar. Hoppas det värsta lägger sig snart och jag önskar dig lycka till! Ha ett bättre liv.

2009-06-09 @ 01:48:02
Postat av: Pernilla

2009-06-09 @ 10:01:41
Postat av: Pernilla

Puss på dig

Ses när du kommer tillbaka!

JAg älskar dig och mig kan du alltid räkna med! <3

2009-06-09 @ 10:04:29
URL: http://pernillapernilla.blogspot.com
Postat av: Fernandez Amanda

Du ska aldrig mer se åt den mænniskan ! Du har så många som ælskar dig och støttar dig ska du veta, jag finns ALLTID hær !!

2009-06-10 @ 14:25:10
URL: http://amandafernandez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0