*

Vet inte hur jag ska börja inlägget, men jag trodde verkligen inte att jag skulle kunna leva ett liv utan dig. Trodde att jag alltid skulle vara fast vid dig och aldrig kunna släppa dig och låta någon annan ta den platsen du haft hos mig.

men jag hade fel, och det är svårt att förklara vilken lättnad och glädje jag känner inom mig just nu. Skulle bara vilja skrika rätt ut, av lycka. Jag är fri nu, nu kan jag ÄNTLIGEN leva mitt egna liv utan att må dåligt över något som jag inte borde. Jag var blind, du gjorde mig blind och det är så skönt att jag har fått upp ögonen igen.
Jag känner att jag kan klara det här nu, jag känner mig äntligen stark och jag kan inte ens tänka på vilken underbart rolig sommar som väntar mig med mina vänner, familj och nytt folk.
Jag är äntligen mig själv igen. Nu hoppas jag bara att den här underbara känslan kommer att sitta i, det kan bli jobbigt att träffa och att se dig igen. men nu vet jag att jag inte kommer att falla tillbaka. jag vet det, jag har bestämt det och framförallt så vill jag inte.

jag skrev förut att jag inte kände att jag hade något att komma hem till längre, hur tänkte jag då egentligen? jag har allt jag önskar mig där hemma, mina vänner och familj är något som ALLTID kommer att gå i förstahand för mig nu, och det ska inte en människa som sårat mig kunna stoppa. Jag är riktigt förväntansfull att komma hem som en ny person. En glad och lycklig människa. (även fast jag vill stanna här, haha).

Nä, jag önskar att alla kunde inse hur bra man faktiskt kan ha det utan tjej/kille, det finns någon där ute för alla så varför leta? och ännu värre, varför stanna kvar hos någon som inte ens förtjänar det? Lämna, gå vidare fast det kanske är det värsta och jobbigaste som finns. Vi är skapt för att klara sådana här situationer.
Det gäller att själv inse vad man har och glädja sig åt det istället för att hela tiden klaga över det man inte har.

Jag vet att det här är en start på något nytt och väldigt bra, jag kommer att ha tid att hitta mig själv nu. Jag har tid att skämma bort mig själv och slippa tänka på vad jag gör rätt och fel för att såra någon annan.(pojkvän).

Som jag sagt tidigare, allting har en mening. det här var meningen, och just nu sitter jag bara och ler för att jag är så jävla glad, igen.

Den här
situationen har gjort mig mycket starkare psykiskt, hela vårat förhållande har jag lärt mig mycket under och det här kommer att vara en livserfarenhet jag aldrig kommer att glömma men framförallt ha stor nytta av i senare i livet och andra förhållanden.

Det kan bara bli bättre..

Som nu kom det precis fram fyra fina killar från Norge och pratade med mig, och jag som ALLTID velat ha en Norrman.
Haha. Ja, ni fattar vinkeln. Livet går vidare, tjejer och killar ni får aldrig se er själva som om att ni inte förtjänar bättre. För det gör alla, det finns alltid bättre.

Natti natti, måste få mig lite skönhetsömn nu när det äntligen anlänt lite snyggingar till hotellet. haha. / En lycklig tjej


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du gör mig GLAD Tuck!

Love you, och ses snart!

<3Pusssss

2009-06-21 @ 12:55:47
Postat av: Helena P

Yeah, bruden, stå på dig! Skönt att du redan fått såpass mycket distans att du kan se på allt med nya ögon. Jag är verkligen jätteglad för din skull. Det är precis som du säger, det kan bara bli bättre. Man lär sig något av allt man råkar ut för i livet. Passa på att njuta rejält av tiden du är kvar på mallis. All lycka till dig!

2009-06-21 @ 16:48:02
Postat av: elin wikman

åh va glad jag blir:D <3

2009-06-21 @ 21:51:41
URL: http://elinviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0