Att påverkas.

att fatta rätt beslut.
efter ett snack med än älskad vän så fick jag mig en liten tankeställare efter vi pratat.
och då kom jag och tänka på en sak.
hur många beslut tar man egentligen beroende på vad andra tycker eller ska tycka?

varför går man inte bara sin egna väg om det är något man verkligen vill..
varför ska man måsta ta ett beslut för att man är rädd över hur andra ska reagera.
vill man något, go for it eller ångra dig resten av livet och ljug för dig själv att du fattade ett beslut som var bäst för dig när man egentligen känner raka motsatsen, det är ju ändå sig själv och sina beslut man ska leva med så länge man lever så varför ska andras tycke påverka så mycket? Det är förståss enormt viktigt att få veta vad andra tycker, få råd och upplysningar om saker man inte tänkt på innan, MEN i det stora hela tycker jag att man ska fatta beslutet utifrån vad man själv känner och tycker. Ska inte omgivningen acceptera det då?

alla lever sina liv på olika sätt, är redo för saker vid olika tillfällen, ingen är den andra lik, alla kommer att stå inför tusentals beslut i livet, stora och små. och i slutet är det ju faktiskt bara just personen i sig som kan fatta beslutet och veta om man gjort rätt eller fel.

sen kan man ju även fatta fel beslut, trampa snett i livet. och även de kommer alla vara med om,men då har man ju tagit ett beslut som kändes rätt DÅ, märker man senare att de va fel beslut. Ja, då får man ta konsokvenserna och göra det bästa av situationen, rätta till allt igen och ställa sig rak! för är inte det en del i livet också? att göra fel, göra misstag och lära sig av dem. gör man inte fel, kan man inte veta vad som är rätt.

för visst har vi alla tagit ett beslut som vi sedan ångrat något enormt?

va bara de jag ville säga, sen har det ju väldigt stor betydelse om vad det hela handlar om. Om kalle 13 vill röka på och supa varje helg så kan jag tycka att vänner och familj gör helt rätt som försöker att få honom att sluta... ni fattar?



så ÅNGRA INTE DET DU GJORT, ÅNGRA DET DU ALDRIG GJORDE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0